DIT FUTSAL 2009

12:38 PG, Posted by hazwanHakim, No Comment







semalam aku dan kawan-kawan aq telah merancang untuk pergi
bermain futsal for de first time in 2009 di batu berendam...
seperti biasa,aku membuat list mereka2 yang ingin pergi..
lepas solat Isyak,aku memgambil buku nota aku dan sebatang pen aku
dan terus menyenaraikan kawan2kun yg mau main...
list punyer list tibe2 aq tengok list tu xcukup...
pening pale aku tuk pikir mane nak cari rakyat2 tuk berperang
ke Batu Berendam..
dah ler masa kul 4ptg td aq dah tempah dah kat minah endon yang jaga
kaunter kat BB tu...
kalo nak cancel xtau r bleh ker x...
adoi...
aku call lar bro matmie..
die kate nak main..tp..xjadi plak..kena tolak dua orang rakyat..huhu
camner ni deng?????ade adea lain???tulung....
mase aq duk kire2 rakyat tu..
nasib baik timbul la rakyat2 lain tuk join sekali batalion DIT
tuk pergi berperang..hmm..
nasib baik cukup...
hmm,tepat jam 2230..aku dan rakyat2 dit bersiap tuk pergi berperang..
aku dan kawan-kawan aku plan tuk naik motor..
cam biasa aku naik motor DB aku..hehe
masa aku start enjin motor lame aku tu..
tibe sorang kawan aku,sabri bgtau nak pergi berperang jugak..
hmm..tp die kate xtau jakan tuk pergi BB..so aku dan kawan2
aku terpaksa menukar pelan penyerangan ke BB..
terpaksa menunggu Sabri yang datang dengan seekor kancil birunyer
yang boleh berlari 120km/j dalam hutan paya bakau..
mase duk tunggu si kancil itu datang,gerembolan pertamaa dari rejimen 1
askar DiT UTeM telah pun berlepas dengan helikopter Nuri yang
diROMBA(rompak) dari TUDM Malaya..Nuri itu telah dipandu oleh ajat..
mase duk asyik menunggu si kancil biru,tibe aku ternampak kelibat
bro alif(presiden FICTS)..die kate nak join skali misi ke BB..ok cantek r..
lagi kuat la batalion DiT kali ini dengn sokongan presidenyer..haha
tepat jam 2300,ketibaan en.sabri,aku terus naik..
masa naik si kacil sabri tu..aku dan si fahami mengambil langkah
keselamatan dengan memakai tali pinggan keslamatan..dan...dan...
tuk keselamatan lagi aku n si fahami memakai topi keledar...haha..
alang2 topi tu dah terbawak..ape lagi..pakai r..selesa gak pakai topi mase
naik keta ni,xtrase plak angin(bukan cam bwk motor!)..
masa naik keta on da way p BB,jam dah 2309,aku bimbang mek endon tu
mengkanselkan tempahan yang aku wat ptg td..aku call la
si khai(temporaly presiden KBS),aku bgtau die suh cnfem dlu ngn endon tu..
nasib bek dapat..hehe..gumbira ati ni..
tepat 2315..aku dan geng2 DIT forces tiba di medan BB...
tidak aq begitu menyangka,begitu ramai manusia dimedan peperangan BB ini..
ak n da geng mndapt medan 4 untuk diserang..
seperti biasa,aku n da geng mempersiapkan diri masing2 tuk pergi berperang..
tepat jam 2320,aku n da geng memulakan petempuran..
seramai 11 orang askar bermain kali ini dengan kompaun RM6 telah dikenakan
keatas setiap orang oleh pihak MBMB..
pertempuran dimulakn dengn berhati2..stelah 20 minit aku berperang..
keletihan sudah melanda diri aku..aku memaksa diri aku tuk bertahan,
nsib bek ilussi keletihan itu hilang jua..
peperangan kali ini aku hanya dapat mengebom 2 department musuh sahaja..
bom kali ini adalah dengan menggunakan skill "50sen" terhadap fahami..haha
tepat jam 0022...pertempuran telah ditamatkan oleh mek endon dengan
switch off lampu..
lepal2 kejap kat BB lepas tu aku n da geng plan nak p minum di
KS(Kenang Selalu)..semasa on da way blik,sampai KS...tempat full..
apakan daya..so,aku n da geng beralih tempat ker Pantai Timur(PT)..
kali ni,aku pekena fressh oren gelas besaw punyer..
mmg cam absi2 r airnyer..lepas lepak2 jap..aku terus balik ke hostel..
samapi kat hosel,aku pikir2...nak mandi ker xnak..nak tau nape??
air sejuk macam selam kepala dalam peti ais ooo...
nk ker xnak,tuk keselesaan,aku mandi jua..mengeletarz aku.......
after dat,go tu mykatil...
n shut down..

No Comment